Tuesday, April 16, 2013

ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာ တင္ျပျခင္း

ဥကၠ႒။           ။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ ယခု  တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီရဲ႕ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အစီရင္ခံစာ တင္ျပဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒အား ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
သူရဦးေအာင္ကို (ဥကၠ႒၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီ)။        ။ ေလးစားအပ္ပါတဲ့ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဧည္‌့သည္ေတာ္မ်ား အားလုံး  ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ႐ႊင္လန္း ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အက်ိဳးကို သယ္ပိုး ထမ္း႐ြက္ႏိုင္ ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ျပဳပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ကန္ပက္လက္ မဲဆႏၵနယ္မွ သူရဦးေအာင္ကို ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ေကာ္မတီရဲ႕ ကိုယ္စား  တင္သြင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
နိဒါန္း
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁၅ (က)ႏွင့္ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၄ ႏွင့္ ၂၇ တို႔အရ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ က်င္းပေသာ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပုံမွန္အစည္းအေဝးမွာ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၅ ဦး ျဖင့္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာေကာ္မတီကို စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္း တာဝန္ မ်ားကို အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ ၂၄/၂၀၁၁ ျဖင့္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ပါတယ္။ ေကာ္မတီသည္ စတင္ဖြဲ႕စည္းသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ စတုတၳပုံမွန္အစည္းအေဝး မက်င္းပ မီကာလအတြင္း ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး အသီးသီးတို႔မွ ေပးပို႔လာေသာ တိုင္ၾကားစာ အမႈတြဲမ်ားႏွင့္ ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးသို႔ အစီရင္ခံစာ ျပဳစု တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေကာ္မတီ၏ တာဝန္မ်ား
ေကာ္မတီသည္-
(က) တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာလုပ္ငန္းမ်ား မွန္ကန္မႈ၊ တရားမၽွတမႈရွိေစေရးအတြက္ ကူညီေဆာင္႐ြက္ ေပးရမည္။
(ခ) ဥပေဒႏွင့္အညီ တရားစီရင္ေရး တရား႐ုံးအဆင့္ဆင့္တြင္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္ မ်ားကို ဥပေဒ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ ေပးရမည္။
(ဂ) ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ တန္းတူညီမၽွမႈ အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္မႈ အခြင့္အေရး၊ တရား မၽွတမႈ အခြင့္အေရးတို႔ကို ႏိုင္ငံသားတိုင္းရရွိစံစားႏိုင္ေရးအတြက္ အားေပးကူညီရမည္။
(ဃ)    ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ား မွန္ကန္စြာရရွိေရး အတြက္ အဆင့္ဆင့္ ကူညီ ေဆာင္႐ြက္ ေပးရမည္။
(င)  သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာရွိတဲ့ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက က်င့္သုံးလ်က္ရွိတဲ့ ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာ၍ ပယ္ဖ်က္ရန္၊ ျပင္ဆင္ရန္၊ အသစ္ျပ႒ာန္းရန္မ်ားေတြ႕ရွိက လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသြားရမည္။
(စ )တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ အခါအားေလ်ာ္စြာ ထုတ္ျပန္ သည့္ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကား ခ်က္မ်ားသည္ လက္ရွိ အေျခအေနႏွင့္ ညီၫြတ္ဆီေလ်ာ္ပါက အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ မ်ားအား လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းၫွိကူညီ ေပးရမည္။
(ဆ)    သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အသီးသီးရွိ ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိသည့္ တိုင္ၾကားစာမ်ား၊ အသနား ခံစာမ်ား၊ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ၾကားနာစိစစ္၍ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မွတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ အစီရင္ခံရမည္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ား အေနနဲ႔ အစီရင္ခံတဲ့ ကာလအတြင္းမွာ အဖြဲ႕ဝင္ ၁၅ ဦးပါဝင္တဲ့ ေကာ္မတီကို အဖြဲ႕ဝင္ ၃ ဦးစီပါဝင္တဲ့ အဖြဲ႕ငယ္ ၄ ဖြဲ႕ ခြဲၿပီးေတာ့မွ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားကို ခြဲေဝ သတ္မွတ္ တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေကာ္မတီမွာ ဥပေဒဆိုင္ရာဘြဲ႕၊ ဒီပလိုမာ ရရွိသူမ်ား လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အခ်ိဳးက်ပါဝင္တဲ့ အဖြဲ႕ငယ္ ၃ ဖြဲ႕ ထပ္ဖြဲ႕ၿပီး ေတာ့မွ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ေရာက္ရွိလာတဲ့ တိုင္စာအမႈတြဲမ်ားကို ေလ့လာစိစစ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးဖို႔အတြက္ကို အခ်ိန္ျပည့္ ႐ုံးထိုင္ၿပီးမွ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါတယ္။ ေကာ္မတီအေနနဲ႔ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔မွာ ပထမအႀကိမ္ တရားစီရင္ ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ လုပ္ငန္းၫွိႏႈိင္းအစည္းအေဝးကိုလည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ဝန္း မွာရွိတဲ့ ေကာ္မတီ႐ုံးခန္းမွာ က်င္းပတဲ့အခါမွာ အဲဒီအစည္းအေဝးကို ဥကၠ႒ႏွင့္ ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူႀကီးအဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ အျခားေသာ ေရးရာ ေကာ္မတီမ်ားမွ ေလ့လာသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အစည္းအေဝးမွာ ေကာ္မတီ သို႔ တိုင္ၾကားေပးပို႔လာေသာ အမႈတြဲမ်ားအနက္ကေနၿပီးမွ အခ်က္အလက္၊ အေထာက္ အထား ခိုင္လုံတဲ့ အမႈတြဲမ်ားကို တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လည္စိစစ္ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ရန္ ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အလားတူပဲ ဒုတိယအႀကိမ္ ၫွိႏႈိင္း အစည္းအေဝးကို ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ  ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့အခါမွာ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမင္း၊ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေကာ္မတီသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ တိုင္ၾကားစာအမႈတြဲေဟာင္းမ်ားသည္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားမွ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္ဆန္လြယ္ကူေစဖို႔အတြက္ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္တရား လႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ တိုက္႐ိုက္ေပးပို႔ရန္ ၫွိႏႈိင္းဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေပးပို႔တဲ့ အမႈတြဲမ်ား အတြက္ ျပည္ေထာင္စုတရား  လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္သို႔လည္းပဲ မိတၱဴေပးပို႔ရန္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္မွ လည္း သတ္မွတ္ စိစစ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြး ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီ အေနနဲ႔ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔မွာ ေဒသအသီးသီးက ေရာက္ရွိလာတဲ့ တိုင္စာ အမႈတြဲေပါင္း ၁၃၀၈ ေစာင္ႏွင့္ လႊဲေျပာင္း ေပးဖို႔အတြက္ကို ခုနက အေထာက္အထား၊ အခ်က္အလက္ ခိုင္လုံတဲ့ အမႈတြဲ ၄၃၂ တြဲ ကို သက္ဆိုင္ရာ တရားလႊတ္ေတာ္ အသီးသီးႏွင့္ဌာနအသီးသီးသို႔ စနစ္တက် လႊဲေျပာင္း ေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္နယ္၊ တိုင္းတရားလႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ျပန္ၾကားစာေပါင္း ယေန႔ အထိ ၁၁၅ ေစာင္ လက္ခံရရွိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္ရွိတဲ့ အမႈတြဲမ်ားကိုလည္းပဲ အခ်ိန္ ကာလႏွင့္ ျပန္ၾကားေပးဖို႔ကို ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ ပုထုစဥ္တို႔ရဲ႕ သဘာဝႀကီးက အမႈခင္းျဖစ္ပြား တရား႐ုံး ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မွန္သည္မွားသည္အပထား အႏိုင္ရလို႔ ရသည္မွာ သဘာဝျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာလုံးပြဲတစ္ပြဲရဲ႕ အမႈမွာလည္းပဲ တူညီပါတယ္။ ေဘာလုံးပြဲကစားၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ႈံးနိမ့္ေသာ အသင္းအမ်ားစုက ေျပာၾကား ေလ့ရွိတဲ့ စကားတစ္ခုကေတာ့ ဒိုင္လူႀကီးမ်ား ဘက္လိုက္ေသာေၾကာင့္။ ဒီသေဘာအတိုင္းပါပဲ ေကာ္မတီကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ တိုင္စာအမႈတြဲမ်ားမွာ ပါဝင္သလို တရားစီရင္ေရး နယ္ပယ္မွာ ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား အဂတိလိုက္ စားလို႔၊ လာဘ္စားလို႔ ေျပာဆိုၿပီးသားအမႈေတြကို ေကာ္မတီ အေနနဲ႔ ေသခ်ာစိစစ္ပါတယ္။ အခ်က္အလက္၊ အေထာက္အထား ျပည့္စုံမွန္ကန္ႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ အမႈတြဲမ်ားကိုသာ ဆက္လက္လႊဲေျပာင္းေပးပို႔ပါတယ္။ မွန္ကန္ႏိုင္ဖြယ္မရွိေသာ အေထာက္အထား မျပည့္စုံေသာ အမႈတြဲမ်ားကိုေတာ့ မွတ္တမ္းအျဖစ္နဲ႔ပဲ လက္ခံထား ရွိပါတယ္။ ဒီကေန႔ ၾသဂုတ္လ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ ဆိုရင္ တိုင္စာအမႈတြဲေပါင္း ၁၆၀၀ ခန္႔ ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္လည္း အမႈတြဲ ေတြက ဆက္လက္ေရာက္ရွိေနအုံးမွာပါ။ ယခုအပတ္တြင္း ဖြဲ႕စည္းဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ တို႔လည္း တိုင္စာမ်ားေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ တရား လႊတ္ေတာ္အသီးသီးကေနၿပီးေတာ့မွ ျပန္ၾကားလာတဲ့ အမႈတြဲ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို စိစစ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အမ်ားစုသည္ ဝတၱရားေက်၊ တာဝန္ေက် စိစစ္ျပန္ၾကားမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဆက္လက္၍ ေကာ္မတီရဲ႕အျခားေဆာင္႐ြက္ခ်က္ကို ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။ ဤေကာ္မတီ အေနျဖင့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တတိယပုံမွန္အစည္းအေဝးမွာ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င္‌့ထုံးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ အဆို၊ ရာဇသတ္ႀကီးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္အဆို၊ The Armytration and Protocal  Convection ဥပေဒႏွင့္ Armytration Act တို႔ကို ျပင္ဆင္ရန္အဆိုကို ပစၥည္းလႊဲေျပာင္းျခင္း ျပင္ဆင္ ရန္အဆို ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ ၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာငွားရမ္းခႀကီးၾကပ္ေရးအက္ဥပေဒကို ဖ်က္သိမ္း၍ ဥပေဒသစ္ ျပ႒ာန္းသင့္ေၾကာင္းအဆိုႏွင့္ တရား စီရင္ေရး မ႑ိဳင္ေျဖာင့္မတ္ႀကံ႕ခိုင္မႈအတြက္ ဝိုင္းဝန္းကူညီ ေထာက္ပံ့ေပးေရးအဆိုမ်ားကို တင္သြင္းခဲ့တဲ့ အခါမွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွ တစ္ခဲနက္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆိုေတြကို ဥပေဒၾကမ္းအျဖစ္နဲ႔ ဆက္လက္ထြက္ေပၚလာဖို႔အတြက္ကို ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္။ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ စတုတၳပုံမွန္ အစည္းအေဝးမွာလည္းပဲ စာခၽြန္ေတာ္အမိန္႔၊ ေလၽွာက္ထားမႈဆိုင္ရာ ကန္႔သတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ျပင္ဆင္ ပယ္ဖ်က္ေပးရန္လည္း တင္သြင္းထားရွိေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ အေနျဖင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕ သမၼတႏိုင္ငံ ျပည္သူ႕ကြန္ကရစ္မွ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဦးေဆာင္တဲ့ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕ဟာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၄ ရက္ နံနက္မွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးကို ေတြဆုံ ဂါရဝျပဳၿပီးေတာ့မွ တရား ဥပေဒစိုးမိုးေရး ကိစၥမ်ားကို အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေရးရာေကာ္မတီ အစည္းအေဝး ခန္းမမွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားကိုလည္း အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕မွ ျပည္သူ႕ကြန္ကရစ္ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ တရားစီရင္ ေရး ေကာ္မတီရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈႏွင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကိုလည္းပဲ အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခဲ့လို႔မို႔လို႔ ေလ့လာ မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။ အလားတူပဲ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီကို တ႐ုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားျပည္သူ႕ကြန္ကရစ္၊ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဦးေဆာင္တဲ့ ခ်စ္ၾကည္ေရးကိုယ္စားလွယ္ ၇ ပါဝင္တဲ့ အဖြဲ႕ဟာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၉ ရက္မွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔အထိ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕ သမၼတႏိုင္ငံ ပီက်င္းၿမိဳ႕၊ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႕ႏွင့္ ဘူမိၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ၿပီးေတာ့မွ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံရဲ႕ တရား စီရင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေျမျပင္သြားေရာက္ေလ့လာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း
ေကာ္မတီအေနျဖင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ ေကာ္မတီႏွင့္ သတင္းမီဒီယာ အဖြဲ႕မ်ား ေကာ္မတီ႐ုံးခန္းမွာ ပထမအႀကိမ္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ျပဳလုပ္တဲ့ အခါမွာ ေကာ္မတီ၏လုပ္ငန္းမ်ားကို အဓိက ရွင္းလင္းေျပာၾကား ခဲ့ၿပီးေတာ့မွ အေၾကာင္းအရာမ်ား သည္ အမ်ားျပည္သူ႕ စိတ္ဝင္စားၾက ၿပီးေတာ့မွ အဓိပၸာယ္က်ယ္ျပန္႔ေသာ သေဘာ သဘာဝရွိ ေသာေၾကာင့္ နားလည္မႈ၊ ကြဲျပားမႈမရွိေစဖို႔ အတြက္ကို ရွင္းလင္းေျပာၾကားမယ့္ အခ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္ေရး သားထားတဲ့အတိုင္း ဖတ္ၾကားရွင္းလင္းၿပီးမွ မီဒီယာမ်ားသို႔ ျဖန္႔ေဝေပးခဲ့ပါတယ္။ သတင္းမီဒီယာ အဖြဲ႕မ်ားက ေမးခြန္းမ်ားျပန္လည္ ေမးျမန္းၾကရာမွာ လက္ရွိ တရားစီရင္ေရး နယ္ပယ္တြင္ အဂတိလိုက္ စားမႈမ်ား လြန္စြာမ်ားျပား ေနေၾကာင္း တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္သည္ တိမ္းေစာင္းယိမ္းယိုင္ေနေၾကာင္း ျပည္သူအမ်ားစုသည္ ဥပေဒ အကာအကြယ္ မရဟု ထင္ျမင္ ခံစားေနၾကေၾကာင္း အဲဒီ အေျခအေနေတြ ကို ေကာ္မတီအေနနဲ႔ မည္ကဲ့သို႔ ကာကြယ္ ကုစားႏိုင္မည္ကို သိရွိလိုေၾကာင္း အဓိကထား ေမးျမန္းခဲ့ၾက ပါတယ္။ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားမွာ ေကာ္မတီက ေျဖၾကားတဲ့အခါမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက လႊမ္းမိုးတဲ့ တရားစီရင္ ေရးစနစ္ အနာဂတ္ကာလမွာ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း တရားဥပေဒမ်ားအရ တရားစီရင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အားလုံးက အဂတိလိုက္စားေနပါ က ထိေရာက္စြာ အေရးယူႏိုင္မယ့္ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲ ၿပီးေတာ့မွ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ မီဒီယာမ်ား အေနနဲ႔ ဤေကာ္မတီႏွင့္ တစ္လ တစ္ႀကိမ္ အလားတူရွင္းလင္းမႈ ျပဳလုပ္ရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေသာ္လည္း အေျခအေန မေပးခဲ့ပါ။
ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ မဲဆႏၵရွင္မ်ားရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံ သားအခြင့္အေရး ဆိုင္ရာမ်ား အပါအဝင္ အေထြေထြေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သို႔ တက္ႂကြစြာ တင္ျပေဆြးေႏြးလ်က္ ရွိၾကပါတယ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားဟာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ အသြင္သ႑န္ေရာ၊ အႏွစ္သာရပါ ေလးနက္ တည္ၿငိမ္လာေနပါတယ္။ ဒါကိုလည္းပဲ ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳ မွတ္တမ္း တင္ျခင္းမ်ားလည္း ရရွိေနပါတယ္။ ဆက္လက္ ၿပီးေတာ့မွ သုံးသပ္ခ်က္ႏွင့္ နိဂုံးတင္ျပပါမယ္။
ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ လက္ေအာက္ဌာန အသီးသီးမွာရွိတဲ့ အမႈထမ္း၊ အရာထမ္းႀကီးငယ္မ်ား ျပည္သူတို႔ႏွင့္ဆက္ဆံတဲ့ ေနရာမွာ တရားဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ႏွင့္ ဥပေဒက ၎တို႔အား ခြင့္ျပဳထားတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာ အကန္႔အသတ္ထက္ ေက်ာ္လြန္သုံးစြဲမႈမျပဳေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းရတဲ့အလုပ္ကို တရားစီရင္ ေရးမ႑ိဳင္ဟုေခၚတဲ့ တရား႐ုံးမ်ား၊ တရားသူႀကီးမ်ားက ေဆာင္႐ြက္ၾကရပါတယ္။ ျပည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မိမိရဲ႕အေျခခံရပိုင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္ ခံရသည္ရွိေသာ္ သို႔မဟုတ္ သုံးစြဲျခင္းမျပဳႏိုင္ ေအာင္ တားဆီးျခင္းခံရသည္ရွိေသာ္ မိမိနစ္နာမႈ အတြက္ တိုင္ၾကားေတာင္းဆိုခြင့္ရွိပါတယ္။ တိုင္ၾကား ခ်က္မ်ားအေပၚမွာ ခ်ိဳးေဖာက္တားဆီးတဲ့ အာဏာပိုင္မ်ားကို  တရား႐ုံးမ်ားက ဥပေဒႏွင့္အညီ စစ္ေဆး အေရးယူမႈျပဳရမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါဟာ တရား ႐ုံးမ်ားရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။   အလားတူပဲ ႏိုင္ငံသား တိုင္းဟာ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရး၊ ရပ္႐ြာ ေအးခ်မ္း သာယာေရး စသည္တို႔အလို႔ငွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္လို႔ရွိရင္ မိမိရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္၊ ထင္ျမင္ ယူဆခ်က္မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားျဖန္႔ေဝခြင့္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေဝးခြင့္၊ စီတန္းလွည့္လည္ခြင့္၊ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခြင့္၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းေဆာင္႐ြက္ခြင့္စသည္မ်ားရွိေစရမည္လို႔ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္း ထားပါတယ္။ အကယ္၍ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ သတ္မွတ္ထားသည့္ဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ညီၫြတ္ပါလ်က္ အဆိုပါ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို သုံးစြဲသည့္အခါ ပိတ္ပင္ျခင္း၊ ဟန္႔တား ျခင္း၊ အေရးယူျခင္းခံရသည္ဆိုလၽွင္ အေျခခံရပိုင္ခြင့္မ်ား ဆုံး႐ႈံးတဲ့ ၎ပုဂၢိဳလ္အတြက္ တရား႐ုံးက ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ ဥပေဒႏွင့္အညီျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္။
ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားမွာ တရားသူႀကီးမ်ား ဥပေဒမ်က္ႏွာကို သာၾကည့္ကာ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ စီရင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၎တို႔ရဲ႕ ရာထူးသက္တမ္းႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာတို႔ကို အေျခခံဥပေဒက အတိအက်ျပ႒ာန္းေပးထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားလႊတ္ေတာ္ အသီးသီးမွာ  ဦးေဆာင္ေနၾကတဲ့ အဆင့္ျမင့္ ရာထူးႀကီးမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုသမၼတက အမည္စာရင္းအဆိုျပဳ တင္ျပၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခန္႔အပ္ျခင္းမ်ိဳး ျပဳေပးရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တရားသူႀကီးမ်ား၏ အဂတိလိုက္စားျခင္းအပါအဝင္ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္မႈမရွိတဲ့ စီရင္မႈ၊ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ားအေပၚ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ရန္ လိုအပ္ေသာ အေျခခံဥပေဒမွာ တိက်စြာေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ အခ်ိဳ႕မွအပ အျခားမည့္သည္အေၾကာင္းႏွင့္မၽွ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္လို မရႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာစိစစ္ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ တရားသူႀကီးမ်ားကို အကာအကြယ္ ေပးေနမႈမ်ား လြန္စြာမ်ားျပား ေနေသာေၾကာင့္ အေရးယူရန္ အခြင့္အလမ္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေတြ႕ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ား။ သာမန္အားျဖင့္ ေဝဖန္သုံးသပ္လို႔ရွိရင္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ခက္မသုံးျဖာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ သုံးရပ္ရွိပါတယ္။ ပထမ အာဏာျဖစ္တဲ့ ဥပေဒျပဳေရးတာဝန္ကို ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္မ်ားက ေဆာင္႐ြက္ ၾကရပါတယ္။ ဒုတိယျဖစ္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကိုလည္းပဲ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုႀကီး ပါဝင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က ရယူစီမံ ေဆာင္႐ြက္ ၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တတိယျဖစ္တဲ့ တရားစီရင္ေရးအာဏာကို စြဲကိုင္ ေဆာင္႐ြက္ေန ၾကသည့္ တရားလႊတ္ေတာ္မ်ားမွ အဆင့္ျမင့္တရား သူႀကီးမ်ားသည္ ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း ထူးျခားစြာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အနိမ္‌့က်ဆုံး ႏိုင္ငံမ်ား စာရင္းမွာ ကမၻာက ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ဟာ အဂတိတရားမ်ား ဖုံးလႊမ္း ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းျပည္ပလည္းပဲ က်ယ္ေလာင္စြာ ေဝဖန္ေအာ္ဟစ္ေနၾကပါတယ္။ ယိမ္းယိုင္ တိမ္းေစာင္းေနတဲ့  တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ ကို လႊတ္ေတာ္်သက္တမ္းတစ္ခု သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခု သတ္မွတ္ ကာလတစ္ခု အတြင္းမွာ ေျဖာင့္မတ္ႀကံ႕ ခိုင္လာ ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားထဲက လက္ေတြ႕က်မယ့္ နည္းလမ္း သုံးခုကို ကၽြန္ေတာ္ အႀကံျပဳတင္ျပလိုပါတယ္။ ပထမနည္းလမ္း တရားလႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္မွာ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တို႔ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုရွိတဲ့ အထဲမွာ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္တရားသူႀကီး၊ တရားေရးအရာရွိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၿပီးမွ သတ္မွတ္တဲ့ ႏွစ္ကာလအျပည္‌့မွ ခ႐ိုင္အဆင့္ ထမ္းေဆာင္ရပါတယ္။ ခ႐ိုင္အဆင့္မွာ သတ္မွတ္တဲ့ ႏွစ္ကာလျပည့္မွ ျပည္နယ္၊ တိုင္းအဆင့္ကို ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္ရပါတယ္။ ၎အဆင့္မွာသတ္မွတ္တဲ့ ႏွစ္ကာလျပည့္ မွ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္သို႔ ဆက္လက္ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း ကိုလည္းပဲ ေလ့လာေတြ႕ရွိရ ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္ရဲ႕ ဝင္ေပါက္ပိုက္လိုင္းအတြင္း ေရာက္ရွိမွ ဆက္လက္ တက္ေရာက္ ႏိုင္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ အျပင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဝင္ခြင့္လုံးဝမရွိသည့္ အေန အထားမ်ိဳး ျဖစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။  အမွန္မွာ တရားသူႀကီး၊ တရားေရးအရာရွိ လုပ္သက္က အဓိက မဟုတ္ပါ။ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္မႈ၊ လူထုအေပၚ ေမတၱာထား ရန္သည္သာ ပဓာနျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ တရား လႊတ္ေတာ္ အဆင့္မ်ားမွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျပည့္စုံတဲ့ ျပင္ပဥပေဒပညာရွင္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းဖြဲ႕စည္းတဲ့ နည္းလမ္းက ပထမနည္းလမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ နည္းလမ္းအေနနဲ႔ ဆက္လက္ပါမယ္။
ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ား။ ဆို႐ိုးစကားတစ္ခုရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးစစ္မွ အမ်ိဳးခ်စ္တတ္သည္တဲ့။  ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ ျပည္သူ႕ အက်ိဳးစီးပြားဘက္ ကေနၿပီးေတာ့မွ  ရပ္တည္ကာကြယ္ေပးရပါတယ္။ ျပည္သူမ်က္ႏွာကို ၾကည့္ေနရပါတယ္။ ျပည္သူ႕အသံႏွင့္ ျပည္သူ႕ဆႏၵကို နားဆင္ ျဖည့္ဆည္းေပးရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ျပည္သူ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ်ိဳးခ်စ္ တတ္ေစရန္၊ ျပည္သူ႕ အက်ိဳးစီးပြားဘက္က ရပ္တည္တတ္ေစရန္၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ အဆင့္တို႔ကို ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းေပးသင့္ပါတယ္။ ဒုတိယ အႀကံျပဳခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီးေတာ့မွ တတိယအႀကံျပဳ တင္ျပခ်က္ကို တင္ျပပါမယ္။  ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား သိရွိတဲ့ အတိုင္းပဲ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ          အေရွ႕အုပ္စုႏွင့္ အေနာက္အုပ္စုမွာ အင္အားႀကီး အုပ္စု တစ္စု ရွိခဲ့ပါတယ္။ စစ္ေအးတိုက္ပြဲႀကီး တိုက္ခိုက္ခဲပါတယ္။ အဲဒီစစ္ေအးတိုက္ပြဲႀကီးရဲ႕ နိဂုံးပိုင္းကာလ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ကာလေတြမွာ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားထားတဲ့ ဘာလင္ တံတိုင္းႀကီးကို ၿဖိဳခ်ၿပီးေတာ့မွ  ဂ်ာမနီႏွစ္ႏိုင္ငံ တစ္ခုတည္းေသာ ႏိုင္ငံအျဖစ္နဲ႔ေပါင္းစည္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေပါင္းစည္းထားတဲ့ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ခိုးမႈ၊ ဆိုးမႈ၊ လုယက္မႈ၊ ဓားျပတိုက္မႈ၊ လူသတ္မႈ အမႈမ်ိဳးစုံဟာ ဒရၾကမ္း ျဖစ္ပြားၿပီးေတာ့မွ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အားနည္းေနခဲ့တာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဂ်ာမနီအစိုးရကေနၿပီးေတာ့မွ ျပည္သူ႕ဆႏၵ စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႕ဆႏၵ အရ အေရွ႕ဂ်ာမနီကြန္ျမဴနစ္စနစ္ေအာက္မွာ၊ တစ္ပါတီစနစ္ေအာက္မွာ ေလ့က်င့္ဖြဲ႕စည္းထားခဲ့ၾကတဲ့  တရားသူႀကီးမ်ား၊ တရားေရးနယ္ပယ္က ဝန္ထမ္းမ်ားကို ပိုလၽွံလုံေလာက္ေသာ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ားႏွင့္ အၿငိမ္းစားလစာေပးၿပီးေတာ့မွ တာဝန္က ရပ္နားေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ က်င့္စဥ္ႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ တရားသူႀကီးမ်ားျဖင့္ ဂ်ာမနီတစ္ႏိုင္ငံလုံးကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ၿပီးမွ ဖြဲ႕စည္းေပးတဲ့အခါမွာ တရားစီရင္ေရးစနစ္က တစ္လၿပီးတစ္လ သိသာထင္ရွားစြာ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာခဲ့ပါတယ္။ အားလုံးသိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဒီကေန႔ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံဟာ ကမၻာေပၚမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အေကာင္းဆုံး ႏိုင္ငံမ်ားအနက္ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ား။ ခက္မသုံးျဖာႏိုင္ငံေတာ္အာဏာရဲ႕ မူလပိုင္ရွင္ဟာ ႏိုင္ငံသား တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ သန္း ၆၀ မၽွေသာ ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဒီလႊတ္ေတာ္ ခန္းမႀကီးထဲလာၿပီးမွ ထိုင္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီခက္မသုံးျဖာရဲ႕ ေရးရာကိစၥေတြကို စီမံခန္႔ခြဲဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလို မျဖစ္ႏိုင္လို႔မို႔လို႔ သူတို႔ကိုယ္စား အာဏာကုန္ လႊဲအပ္ေပးလိုက္တဲ့ တစ္နည္းအားျဖင့္  ျပည္သူက ဆႏၵမဲေပး ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္လိုက္တဲ့ ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို တာဝန္ေပးၿပီးေတာ့မွ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ေပါင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႀကီးကို ဖြဲ႕စည္း ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံးရဲ႕ကိုယ္စား  အာဏာ သုံးရပ္ကို စြဲကိုင္ၿပီး ေတာ့မွ ျပည္သူ႕အက်ိဳးကို ျပန္လည္ သယ္ပိုးျခင္းဟာ ကၽြန္းႏွင့္ကိုင္း၊ ေရႏွင့္ငါးပမာ အျပန္အလွန္ အက်ိိုး ျပဳေနပါတယ္။ ထို႔အတူ ျပည္သူလူထုက ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုလည္းပဲ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ တာဝန္ေပးခဲ့တာရွိပါတယ္။ အဲဒီလို တာဝန္ေပးခဲ့သလိုပဲ တာဝန္မေက်တဲ့ ဂုဏ္အဂၤါအရည္အခ်င္းပ်က္ယြင္းတဲ့ ခုနကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုလည္းပဲ တာဝန္ကေန လြယ္ကူစြာ ႐ုပ္သိမ္းႏႈတ္ပိုင္ခြင့္ ျပည္သူထံမွာ ရွိသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ အေျခခံဥပေဒဆိုတာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္း မွန္ကန္ႏိုင္တဲ့ သမုတိသစၥာတရား ျဖစ္ပါတယ္။ ထာဝရ မွန္ကန္ေနမယ့္ ပရမတၳသစၥာတရား မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အေထာက္အကူ မျပဳေတာ့ေသာ၊ အက်ိဳးမျပဳေတာ့ေသာ ဥပေဒပုဒ္မမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္ အံဝင္ ဆီေလ်ာ္မႈ မရွိေသာ ဥပေဒပုဒ္မမ်ားကို ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပဳျပင္ ေရးဆြဲၿပီးေတာ့မွ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ ႀကံ႕ခိုင္လာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသင့္ ပါေၾကာင္း တင္ျပ ရင္းနိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...