Tuesday, April 16, 2013

တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား၏တာဝန္မ်ား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို တိက်စြာ သတ္မွတ္၍ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမူၾကမ္းအျဖစ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ေဆာလ်င္စြာ တင္သြင္းေရး ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အဆိုကို တင္သြင္း


ေဒၚနန္းဝါႏု (ကြန္ဟိန္း မဲဆႏၵနယ္)။       ။ ေလးစားအပ္ပါေသာ ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ ကိုယ္စား လွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား ရွင့္။ မဂၤလာပါလို႔ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ကြန္ဟိန္းမဲဆႏၵနယ္က ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းဝါႏု ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ ကၽြန္မ တင္သြင္းမယ့္ အဆိုကေတာ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၆၄ (ဃ) အရ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား၏တာဝန္မ်ား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို တိက်စြာ သတ္မွတ္၍ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမူၾကမ္းအျဖစ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ေဆာလ်င္စြာ တင္သြင္းေရး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအား ေမတၱာရပ္ခံ တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ ကၽြန္မတို႔က ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္က ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္၍ စည္းကမ္း ရွိေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေဖၚေဆာင္ရာမွာ တစ္ႏွစ္ ေက်ာ္လြန္လာခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေတာအတြင္းမွာ လႊတ္ေတာ္က ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေရးႀကီးေသာ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ားကို ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္း ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုမ်ား အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ အဆိုမ်ား ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးျမန္းေဆြးေႏြးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါအျပင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ အသက္တမၽွ အေရးႀကီးေသာ    တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား၏ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒျပဌာန္းေရး အဆို ကိုလည္း ေအာင္ျမင္စြာ အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတမွဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရအဖြဲ႕လည္း ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္‌ေျပာင္းလဲေရးကို အားႀကိဳး မာန္တက္ ႀကိဳးပမ္းေနတာကို ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ား အတြက္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးပမ္းေနတာ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ရွင့္။ ဒါႏွင့္ လုံေလာက္မႈ ရွိၿပီလားလို႔ ေမးရင္ လုံေလာက္မႈ မရွိေသးပါဘူးရွင္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ေခတ္မီတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္‌ေျပာင္းလဲေရး စနစ္ကို ေဖၚေဆာင္ရာမွာ ေနာက္တြဲ ေမာင္းႏွင္အား ျဖစ္တဲ့  ဖြဲ႕စည္းပုံ အ‌ေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၆၄ (ဃ) မွာပါတဲ့ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား၏ တာဝန္မ်ား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ဥပေဒအျဖစ္ မထုတ္ျပန္၊ မျပ႒ာန္း ရေသးလို႔ ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ  ၂၄၇၊ ပုဒ္မ ၂၄၈ နဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕မ်ား၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ားမွာ ရာထူးသာရရွိထားၿပီး၊ မိမိတို႔ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား အတြက္ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ရပိုင္ခြင့္မ်ား အလြန္နည္းပါး ေနေသးတာကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၄၉ မွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားနဲ႔ မဆန္႔က်င္လၽွင္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာသည္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပဳႏိုင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားသို႔ သက္ေရာက္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သည္။ ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စု ဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္ အရ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအား ေဆာင္႐ြက္ ခြင့္ျပဳသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားသို႔လည္း သက္ေရာက္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သည္လို႔ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အ‌ေျခခံဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ ဥပေဒႏွင့္  တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာတဲ့ အခါမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာတဲ့အခါမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ဝန္ႀကီးမ်ားရဲ႕တာဝန္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္ မ်ားဟာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အဆင့္ရဲ႕ အတိုင္းအတာအရ လုံေလာက္မႈ မရွိေသးေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင္။ ယခုလက္ရွိ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ားအတြက္ တာဝန္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္ မ်ားကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းေပးထားတဲ့ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ား မရွိခဲ့လို႔ ဝန္ႀကီးမ်ားမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရာမွာ တိက် ျပတ္သားမႈ၊ ထိေရာက္မႈမရွိဘဲ အလြန္ခက္ခဲ ပင္ပန္းေနၾကရတာကို ေတြ႕ျမင္ ေနရပါတယ္ရွင္။ ဒါ့အျပင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဝင္ မ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား၏ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားမွာ တခ်ိဳ႕တေလ ေရာေႏွာေနတာကို ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။ ဥပမာ- ျပည္ေထာင္စု ဥပေဒျပဳ ဇယား ၁၊ ပုဒ္မ ၃(ဎ)မွာ ျပည္ေထာင္စု၏ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဥပေဒျပဳ စာရင္းဇယား ၂ ပုဒ္မ ၁ (စ) မွာပါတဲ့ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား စသည္တို႔မွာ မည္ကဲ့သို႔ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ျဖစ္သည္ကို တိက်စြာ ခြဲျခားထားျခင္း မရွိပါဘူးရွင္။ ျပည္ေထာင္စု ဥပေဒျပဳဇယား ၁၊ ပုဒ္မ ၄(က) မွာရွိတဲ့ စီးပြားေရး၊ ပုဒ္မ ၄(ခ) မွာရွိတဲ့ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဥပေဒျပဳစာရင္းဇယား ၂၊ ပုဒ္မ ၂(က) မွာပါတဲ့ ျပည္ေထာင္စုက ျပ႒ာန္းသည့္ ဥပေဒႏွင့္ အညီ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အတြင္း ေဆာင္႐ြက္သည့္ စီးပြားေရးကိစၥမ်ား၊ ပုဒ္မ ၂(ခ) မွာ ျပည္ေထာင္စုက ျပ႒ာန္း သည့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အတြင္း ေဆာင္႐ြက္သည့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ကိစၥမ်ားစသည္ တို႔မွာလည္း ေရာေထြးႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမွာ ျပည္ေထာင္စု ကျပ႒ာန္းသည့္ ဥပေဒႏွင့္ အညီလို႔ဆိုလို႔ပါ။ ယခုအခ်ိန္အထိ ျပည္ေထာင္စုက တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အတြင္း ေဆာင္႐ြက္သည့္ စီးပြားေရး၊ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ကိစၥရပ္ေတြကို ဥပေဒအျဖစ္ မျပ႒ာန္းရေသးပါဘူးရွင္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနာင္ကာလမွာ အျငင္းပြား ဖြယ္ရာမ်ား မျဖစ္ပြားေအာင္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းထား ရမည္ျဖစ္ပါ တယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင္။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္တခ်ိဳ႕ကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဝင္မ်ားက လႊမ္းမိုး ေနေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ ေနရပါတယ္ရွင္။ ဥပမာ- ဒီမိုကေရစီေခတ္ မဟုတ္ခင္တုန္းက ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားရဲ႕ လမ္းမႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါမွာ ျပည္ေထာင္စု လမ္းမႀကီး ျဖစ္သြားျခင္း၊ ယခင္က ဂရမ္ ေလၽွာက္ထားရာတြင္ ခ႐ိုင္အဆင့္ႏွင့္ ျပည္နယ္ အဆင့္မွာ ၿပီးစီးသြားခဲ့ေသာ္လည္း ယခုမွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မွ ကိုင္တြယ္ေန၍ အယူခံ အဆင့္ေပ်ာက္ဆုံးရျခင္းတို႔ ျဖစ္ပြားေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခင္က အမႈထမ္းမ်ားျဖစ္ေသာ စာေရးမ်ားႏွင့္ ႐ုံးအကူမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ ျပည္နယ္မ်ားက ခန္႔အပ္ ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါမွာ ႐ုံးခ်ဳပ္က ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းမ်ားကို တိုက္႐ိုက္ ခန္႔အပ္ျခင္း စသည္ ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္းကို ေလ့လာ ေတြ႕ရွိေနရပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင္။ ယခုလက္ရွိ အေနအထားမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ တစ္ခ်ိဳ႕က က်န္ဝန္ႀကီးမ်ားရဲ႕ တာဝန္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ျပဳေနေၾကာင္း ကိုလည္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဥပမာ- ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ဝန္ႀကီးတစ္ပါးကို လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ကိုေပးရာမွာ ၎က လမ္းပန္းကိုသာေပးၿပီး ဆက္သြယ္ေရး ကိစၥကို မိမိိကိုယ္တိုင္ စီမံခန္႔ခြဲ ေနေၾကာင္း၊ မိမိႏွင့္ အဆင္ေျပေသာ သူမ်ားကိုသာ မ်က္ႏွာသာ ေပးေၾကာင္း၊ ပါတီစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲမ်ား လက္ကိုင္ထားျခင္း စေသာ ကိစၥရပ္မ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဝန္ႀကီးမ်ားမွာ မိမိတို႔၏ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား အတြက္ လက္မွတ္ေရး ထိုးခြင့္ မရ‌ေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဝန္ႀကီးမ်ားမွာ Cabinet  တက္ခြင့္ မရေၾကာင္း စသည္ စသည္တို႔ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ၾကား သိေန ရပါတယ္ရွင္။ ဒါေတြဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ လုံးဝ မကိုက္ညီေတာ့ေၾကာင္း တင္ျပပါရေစရွင္။ ဒီလိုျဖစ္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း မ်ားကို‌ ေလ့လာၾကည္‌့တဲ့ အခါမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား အတြက္ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းေပးျခင္း မရွိေသးလို႔ဆိုတဲ့ အ‌ေျဖကို ရရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၄င္းတို႔အတြက္ ဥပေဒကို လ်င္ျမန္စြာ ျပ႒ာန္းေပးရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၅၆ (က) မွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရသည္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔၏ လက္ေအာက္ရွိ အစိုးရဌာနမ်ား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ႏွင့္အညီျဖစ္ေစရန္ လည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီျဖစ္ေစရန္လည္းေကာင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ လမ္းၫႊန္ျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း ျပဳရမည္ဟုေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္ရွင္။ ဒီေနရာမွာတင္ျပျခင္တာကေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥကို ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ တခ်ိဳ႕ဝန္ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူေတြက ဝန္ႀကီးဌာနမရွိဘူး။ ဝန္ႀကီးဌာနေတြမွာ  တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဖို႔ ဝန္ထမ္းေတြလဲ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမရွိဘူးလို႔ ေျပာၾက ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္သူေတြက  ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးဌာနလို႔ေဖာ္ျပထားတယ္။ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္မေဖာ္ေသးလို႔ ဝန္ႀကီးဌာနမရွိဘူးျဖစ္ေနတာလို႔ အျငင္းပြားေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၅၆ ႏွင္‌့  ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ဥပေဒပုဒ္မ ၁၈ (က) မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကို သတ္မွတ္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ျခင္းမ်ား ျပဳႏိုင္တာကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီး ဌာနအခိုင္အမာရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္မွ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ မရွိေသး၍ လက္ေတြ႕တြင္ မရွိေသးေၾကာင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဥပေဒျပဳ၍ တာဝန္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ၄င္းတို႔ရဲ႕ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား အတြက္ ဝန္ထမ္းမ်ားကို ခန္႔အပ္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယုံၾကည္ပါတယ္ရွင့္။ အခုလက္ေတြ႕မွာေတာ့  တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီး ေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား  မရွိေသးလို႔ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရာတြင္ အလြန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္း၊ စိတ္ဓာတ္မ်ား က်ဆင္း ေနၾကေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ ေနရပါတယ္။ ဒါျပင္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားျဖစ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေရးရာ ဝန္ႀကီးေတြ  လက္ေတြ႕ လိုက္နာ က်င့္သုံးဖို႔  ဥပေဒမရွိ ေသးေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။
ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ (က)      ျပည္သူ႕ေကာင္စီ ေခတ္ကာလေတြမွာ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ဥပေဒ ပုဒ္မမ်ားျဖင့္ တိတိက်က် ျပ႒ာန္းကာ ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာင္စီရဲ႕ ေၾကျငာခ်က္အမွတ္ ၅/၇၆ ျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ျပည္သူ႕ေကာင္စီ အဆင့္ဆင့္ေတြကို လုပ္ပိုင္ ခြင့္ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဌာနဆိုင္ရာ အားလုံးကိုလည္း အဆိုပါ ေၾကညာခ်က္ျဖင့္ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲခဲ့ပါတယ္။ (ခ) ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးေခတ္ ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံၿဖိဳးေရး ေကာင္စီေခတ္ ေခတ္ကာလမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႕၏ ဥပေဒအမွတ္ ၁/၈၈ စကားရပ္မ်ား အစားထိုးျခင္း ဥပေဒ အရ  ျပည္သူ႕ေကာင္စီမွ ကိုင္တြယ္ထားခဲ့ေသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အားလုံးကို သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမ်ားသို႔ လြဲေျပာင္း ေပးအပ္ခဲ့ ပါတယ္။ (ဂ) လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ကာလမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕အား တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕ ဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံၿဖိဳးေရး ေကာင္စီမွ ျပ႒ာန္း ေပးအပ္ခဲ့ေသာ္လည္း စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ လမ္းၫႊန္ျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ျခင္းႏွင့္ စစ္ေဆးျခင္းမ်ားသာ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါသည္။ ဥပေဒပါ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္မ်ား ျပည္စုံ လုံေလာက္မႈ မရွိပါဘူးရွင္။ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား အတြက္ တာဝန္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ား တိတိက်က် သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပဌာန္းေပးျခင္းျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဝင္မ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား အၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားႏွင့္  ဝန္ထမ္းမ်ားၾကား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင္ ျပည္သူမ်ားၾကား အထင္အျမင္ လြဲမွားမႈမ်ား၊ အယုံအၾကည္ကင္းမဲ့မႈမ်ား၊ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား ပေပ်ာက္လာကာ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လုံးက ႏိုင္ငံေတာ္အေပၚ ယုံၾကည္ကိုးစား လာၿပီး ေခတ္မီ ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္ေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ အင္တိုက္ အားတိုက္ပါဝင္ လာကာ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရး၊ တန္းတူညီမၽွေရးႏွင့္ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မက ဖြဲ႕စည္းပုံ အ‌ေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၆၄ (ဃ)အရ  တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဝန္ႀကီးမ်ား၏ တာဝန္မ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္  ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို တိက်စြာသတ္မွတ္၍ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ မူၾကမ္း အျဖစ္  ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ေဆာလ်င္စြာ တင္သြင္းႏိုင္ေရး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအား ေမတၱာရပ္ခံ တိုက္တြန္း ေၾကာင္း အဆိုကို တင္သြင္းအပ္ပါတယ္ရွင့္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒။  ။         အဆိုကို ေထာက္ခံမယ့္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးအား  ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
ေဒၚနန္းေစအြာ။     ။႐ိုေသေလးစားရပါေသာ ဥကၠ႒ႀကီးရွင့္။ ကြန္ဟိန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚနန္းဝါႏု၏ အဆိုသည္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္မ်ားအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ အဆိုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မ ဘားအံမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚနန္းေစအြာက ေလးေလးနက္နက္ ေထာက္ခံအပ္ပါတယ္ရွင္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။
ဥကၠ႒။           ။လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားခင္ဗ်ား။ ကြန္ဟိန္းမဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းဝါႏု တင္သြင္းတဲ့ အဆိုကို ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက ေထာက္ခံ သြားပါတယ္။ ဒီအဆိုကို လက္ခံ ေဆြးေႏြးရန္ သင့္ မသင့္ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆႏၵရယူပါ့မယ္။ ေဒၚနန္းဝါႏု တင္သြင္းတဲ့ အဆိုကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူပါ သလားခင္ဗ်ား။
(သုံးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေမးျမန္းပါသည္ ။ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူပါသည္။)
ဥကၠ႒။           ။သေဘာမတူတဲ့သူ ရွိပါသလားခင္ဗ်ား။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ား။ကြန္ဟိန္း မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းဝါႏု တင္သြင္းတဲ့အဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၿပီးလႊတ္ေတာ္က သေဘာတူတဲ့ အတြက္ လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ ဆုံးျဖတ္ေၾကာင္း ေၾကညာပါ တယ္။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...